Varför???

Det finns en sak i mitt liv som gör mig ledsen, som får mig att fundera !!!

Jag vet inte var jag ska börja och jag vet inte riktigt vad jag vill få ut heller men jag känner att jag vill skriva av mig.

Livet består av olika kapitel, man är ung och dum, man mognar lite, man har sina karate fyllor, somliga växer upp fortare än andra och alla hittar sin väg att gå. Ingen väg är fel väg, kanske väljer visa en omväg men huvudsaken är att personen i fråga känner att den valda vägen leder till rätt slut mål.

När jag var yngre var jag en tjej som festade en del men idag ser jag inte nöjet på samma sett. Det kan vara kul och trevligt att ta någon cider , vara på någon fest eller gå ut lite då och då men till skillnad från många av mina vänner är jag ingen partypingla som lever för att festa.  Jag har andra nöjen än att hänga på krogen och vist kan jag dricka och tycka det är jätte roligat att festa ibland men jag anser att jag kan ha roligt utan alkoholen också. Jag har pojkvän och att hänga på krogen är inte min grej !

Ibland när man är bort bjuden på fest eller en tillställning där de flesta dricker kan jag välja att inte dricka eller bara dricka något glas, då är man helt plötsligt tråkig och torr. Folk försöker få en att dricka och gör man det inte så är det precis som att man sviker :/ Väljer man att köra eller gå hem vid 1-2 på natten är man också en svikare. Istället för att folk visar glädje för att man kom är man en svikare som går innan festen är slut. väljer jag att åka hem när dom andra drar ut då är man allmänt tråkig!

Ibland när man säger att man gärna följer med men att man inte hade tänkt dricka kan jag få känsla från folk som säger mig
- Då kan du lika gärna stanna hemma, jätte tråkigt men sant!

Jag är ingen blyg person, jag är mig själv både med och utan alkohol i kroppen. Varför kan jag inte få vara den jag är utan att behöva höra, men gud va vuxen du är, eller gud va du är tråkig, drick lite nu. Acceptera mig för den jag är och den väg jag valt!

Jag hade en vän en gång, vi stod varandra väligt nära till alkoholen kom emellan oss. Han ville alltid dricka och festa och när jag föreslog en fika stod ett glas vin högre på hans lista och då vart jag bort prioriterad. Han tyckte jag var tråkig som inte kunde gå ut och festa för att jag skulle till skolan eller jobbet dagen efter, Hallå!!

Det känns som jag är på ett kapitel i mitt liv där jag vuxit från många av dom jag tidigare umgåts med. Folk verkar ha svårt att acceptera att jag tagit steget vidare. Att jag lämnat " Fjortis" tiden bakom mig och försöker leva ett mer seriöst " vuxen " liv, inte för jag vill lämna ungdomen bakom mig mig jag tycker man kan va ung och leva ett riktigt bra liv men endå ta ansvar. Jag har ett fast förhållande, egen bostad, 2 hundar och ett fast arbete. Många av mina kompisar bor hemma, går i skolan, har inga förhållanden och inte så mycket ansvar på sina axlar, jag var precis på samma kapitel för inte så länge sedan men just nu känns det som att ni har svårt att förstå mig och önskar att jag kunde släppa allt och bara komma tillbaks till erat kapitel. Jag bor i Järfälla, där de flesta av mina vänner också bor. 2 st av mina tjejkompisar som jag kännt en längre tid har varit hemma hos mig. Hade jag bjudit över till fest hade jag förmodligen haft de flesta hemma hos mig med en fika duger inte, eller??? 

För er som läser det här är det säkert bara en tradig text men för mig är det mer än så!!! 

Våra stigar möts fömodligen i ett kommande kapitel, det är ett kapitel jag ser fram emot! 

Kontakten kommer och går men huvudsaken är att vännskapen består!!

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0